Nieinwazyjne materiały reprezentacyjne dla firmy

Nieinwazyjne materiały reprezentacyjne dla firmy

Warto przeczytać

Reklama jest siłą napędową, budującą rozpoznawalność naszej marki. Obecnie, jej forma stała się dużo bardziej subtelna i bardziej przystępna dla odbiorców. Firmy rezygnują z nachalnych i krzykliwych sposobów promocji, na rzecz tych, które są w stanie zachęcić potencjalnego klienta do współpracy.

Wszyscy znamy takie formy reklamy jak bilbordy, ulotki czy plakaty. Większość z nas spotkała się również z reklamami w internecie. Istnieją jednak jeszcze inne, mniej oczywiste sposoby na zwiększenie świadomości marki wśród klientów. Są to wizytówki oraz papier firmowy. Głównym założeniem tych dwóch, jest funkcjonalność – klient nie odbiera ich jako bezpośrednią reklamę. Dowiedz się, jak sprawdzają się w roli materiałów reprezentacyjnych firmy i w jaki sposób mogą pomóc kształtować jej wizerunek.

Wizytówka, czyli otwarcie drzwi

Wizytówki przybierają najczęściej formę niewielkich kartoników, na których umieszczony jest logotyp firmy, imię i nazwisko osoby kontaktowej oraz dane – takie jak numer telefonu, adres mailowy, i adres siedziby. Najczęściej wręczamy je osobom, które po rozmowie uznajemy za potencjalnie zainteresowane naszymi usługami czy produktem. Inaczej rzecz ujmując – zostawiamy im furtkę, w nadziei na współpracę.

Główną zaletą wizytówek jest to, że większość ludzi z chęcią je przyjmuje. Osoba, która dostaje naszą wizytówkę, wie co jej oferujemy – ponadto, zazwyczaj znamy ją osobiście. Jeśli więc znajdzie się w sytuacji, kiedy będzie potrzebowała pomocy w zakresie naszej branży – najpewniej zwróci się właśnie do nas. Wynika to z tego, że ludzie dużo chętniej wybierają znajome im rzeczy – dotyczy to każdej dziedziny życia, również jeśli chodzi o zakup jakiegoś produktu, usługi lub nawiązanie współpracy.

Dodatkowo, istnieje dość duża szansa na to, że osoba, której wręczyliśmy wizytówkę, przekaże ją dalej. Może się zdarzyć, że jej znajomy lub znajoma podzielą się swoją potrzebą w zakresie naszej branży. Wtedy właśnie posiadacz wizytówki, powinien sobie przypomnieć nas i to, czym się zajmujemy. Dzięki wizytówkom, możemy więc pozyskać więcej, niż jednego klienta.

Papier firmowy – funkcjonalna forma reklamy

Interesującym materiałem reprezentatywnym może być również papier firmowy. Jest to zwykła kartka papieru, na której umieszczone są w nieinwazyjny sposób logotyp i kolor, kojarzący się z marką. Największą zaletą tego rozwiązania jest funkcjonalność, ponieważ dzięki temu nasza firma zapisuje się w pamięci w bardzo subtelny sposób.

Ludzie na różnych spotkaniach, happeningach czy prezentacjach, organizowanych przez firmy, często robią notatki. Udostępniając im firmowy papier w tym celu, prezentujemy się jako profesjonalna, a także uporządkowana organizacja. Ponadto – uczestnicy takich wydarzeń bardzo często zabierają ze sobą notatki do domu. Dzięki temu nazwa naszej firmy oraz skojarzenia z nią związane będą towarzyszyć naszemu potencjalnemu klientowi przez dłuższy czas. Niewykluczone, że za kilka tygodni lub miesięcy taka osoba, znajdując notatkę, skontaktuje się z nami.

Autor:
Artykuł został przygotowany przez drukarnię cyfrową www.kseroa0.pl specjalizującej się w druku wielkoformatowym.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments