Jak pozyskać więcej widzów dla swojej transmisji online?

Jak pozyskać więcej widzów dla swojej transmisji online?

Warto przeczytać

Transmisje online stały się niezwykle popularne w ostatnich latach, a wiele osób i firm korzysta z nich jako ze skutecznego sposobu na dotarcie do swojej publiczności. Jednak, aby uzyskać jak najwięcej widzów, niezbędne jest odpowiednie podejście do tworzenia i promocji transmisji. W tym artykule omówimy kilka prostych i skutecznych sposobów na pozyskanie więcej widzów dla swojej transmisji online.

Wypromuj swoją transmisję

Popularne powiedzenie brzmi „szczęściu trzeba pomóc”. Warto zatem zadbać o to by o planowanej przez nas transmisji dowiedziało się jak najwięcej osób.

Social media

Media społecznościowe do doskonałe miejsce do robienia tzw. szumu. Zaplanuj publikacje dotyczące nadchodzącej transmisji. Stwórz kilka grafik i kilka postów, które będziesz publikować w tygodniu lub dwóch poprzedzających transmisję. Im większe wydarzenie planujesz, szczególnie jeśli ma to być wydarzenie w formule pay per view, tym wcześniej musisz wystartować z promocją. Intensywność działań powinna wzrastać wraz ze zbliżającym się terminem wydarzenia.

Podcasty i teasery

Dobrym pomysłem są także krótkie podcasty lub filmy wideo nawiązujące do twojego wydarzenia. Możesz zacząć w nich opowiadać o tematyce planowanego streamingu, zaprosić gości, pokazać jak je organizujesz. Wszystko to świetnie można przedstawić w formie audio albo wideo.

Banery reklamowe

Jeśli chcesz dotrzeć z informacją o swojej transmisji do dużego grona osób, to skorzystać możesz z płatnej promocji np. poprzez banery reklamowe. Banery w systemie Google Ads, ale i te wykupione na branżowych stronach internetowych, z całą pewnością mocno poprawią zasięgi promocji Twojego wydarzenia.

Newsletter

Warto wykorzystać także swoją bazę czytelników newslettera. Za pomocą newslettera można przecież zaprosić na transmisje, a także przypominać o wydarzeniu.

Korzyści z wcześniejszej rejestracji

Zachęta do udziału w wydarzeniu może mieć różną formę. Mogą to być dodatkowe korzyści z szybkiej rejestracji na wydarzenie online. Stwórz pakiety subskrypcji o nieco niższej cenie, przeznaczone dla osób, które zarejestrują się na wydarzenie jako pierwsi. Ostatnimi czasy popularne stają się także specjalne pakiety tzw. Early Bird, przeznaczone dla osób, które kupią bilet jako jedni z 100 pierwszych. Poza biletem wysyła się do nich specjalnie przygotowaną paczkę z prezentami od organizatorów. W paczce zwykle są koszulki lub torby z logiem wydarzenia, długopisy i inne fanty. Wszystko to może dodatkowo zachęcić do zakupienia subskrypcji.

Zdobądź partnerów

Nie chodzi tu o partnerstwo rozumiane jako sponsoring wydarzenia, ale o współpracę, która pozwoli Ci zwiększyć zasięgi swojego wydarzenia. Wywiady z Tobą w roli organizatora wydarzenia online na innych kanałach social media, u innych twórców, pozwalają dotrzeć do nowych grup odbiorców. Niemal każde medium społecznościowe dawno już sprawdziło ten format. Wymyśl dobry powód na to by inny twórca zaprosił Cię na swój kanał i opowiadaj jak najwięcej o swoim wydarzeniu.

Nagrodź swoich widzów

Na koniec nie zapomnij o promocji wśród pozyskanych już odbiorców. Nagrodź swoich widzów. Dobrym pomysłem może być np. zniżka na kolejny streaming pay-per-view, którą rozdasz na koniec obecnej transmisji. Cenne mogą być także dodatkowe materiały dostępne tylko dla widzów transmisji. Takie prezenty sprawią, że widz, który jest już przekonany do Ciebie, wróci po więcej.

0 0 votes
Daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments